19 okt Next step voor Inspirium

 

De deadline is keihard: 30 november 2017 moet het vernieuwde Inspirium klaar zijn. Gastheer en adviseur John Bressers vertelt over de transformatie die op dit moment plaatsvindt.

John-BressersEerder stonden de producten van onze partners centraal, in van elkaar gescheiden ruimtes. Die tijd is voorbij. Door consequent de synergie tussen ons als partners en de hospitality op te zoeken, hebben we inspirerende belevingsgebieden weten te creëren rondom het begrip gastvrijheid en hospitality.’

Hartje zomer, in het gebouw van Inspirium in Breda lopen werklieden af en aan. Muren worden neergehaald, vloeren gelegd, elektra verplaatst. Het is een drukte van belang in Inspirium. Dat is ook nodig, want binnen een paar maanden moet deze plek geheel getransformeerd zijn tot een nieuwe, verbeterde versie. Na zeven succesvolle jaren is besloten om weer een aantal stappen verder te gaan. Het is tijd voor innovatie, tijd voor de ‘next step’.

Verbinden

‘Als belangrijke speler in de hospitality sector willen we constant blijven inspireren’, vertelt John Bressers. Hij is het gezicht van Inspirium en functioneert als gastheer maar ook als verbindende schakel tussen de klant en de partners van Inspirium. Bressers vertelt dat Inspirium oorspronkelijk is opgezet om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. ‘Vroeg een klant ons voorheen naar verlichting, dan verwezen wij hem door naar een bevriend bedrijf. Door de komst van Inspirium hebben we talrijke disciplines als deze nu in eigen huis. We zitten intussen met 16 professionals – ieder vanuit een eigen specialisme – samen onder één dak. Wat ons betreft is het uitgangspunt van zakendoen vermenigvuldigen door te delen. Dat past helemaal bij Inspirium.’

Belevingswerelden

‘Inspirium noemden wij een Hospitality Mall waarbij elke partner een eigen ‘winkeltje’ had. Dat werkte lange tijd goed, maar we hebben de ambitie een aantal stappen verder te gaan. De winkeltjes maken plaats voor belevingswerelden uit de verschillende marktgebieden waarin wij actief zijn. Dus niet alleen horeca, maar ook office, onderwijs, zorg, retail en leisure. In al deze marktgebieden is een enorme ontwikkeling gaande rondom het verlenen van gastvrijheid. Onze partners laten zien wat ze in huis hebben, tonen noviteiten en innovaties met het juiste advies. Heel Inspirium, ruim 3000 m2 groot, is hun speelveld, waarbij wij elkaar constant uitdagen om voorop te blijven lopen.’ zegt Bressers.

Pop-up plein

De vernieuwing binnen Inspirium zorgt ook voor de komst van nieuwe partners: inspirerende bedrijven die perfect passen in de wereld van innovatieve hospitality. Bressers: ‘Naast partners met een vaste plaats is er ook ruimte voor tijdelijke presentaties op ons ‘pop-up plein’. Hier kunnen noviteiten worden gepresenteerd. In ruil daarvoor vragen wij ‘pop-uppers’ een event te organiseren, waarvoor wij ook onze klanten weer uit kunnen nodigen. Zo snijdt het mes aan twee kanten!’

Netwerken

‘Overigens organiseert iedere deelnemer jaarlijks een inspiratiedag voor hun eigen doelgroep. Zo vindt er om de paar weken een evenement plaats. In het nieuwe Inspirium bouwen we hiervoor een theater waar workshops en presentaties kunnen plaatsvinden voor maximaal zo’n 300 gasten. Er is steeds weer iets nieuws te beleven, wat de mogelijkheid geeft om te netwerken en nog meer interessante partijen te ontmoeten.’ Bressers vat dit bondig samen: ‘Mijn vriend is jouw vriend en jouw vriend is ook mijn vriend’, dat is de basis voor het succes van Inspirium!’